Sunday, February 5, 2012

What's Your Name Contest

Assalamualaikum.... JOM JOIN CONTEST LAGI!!!! (^_^)

Klik sini :) untuk join....

Ok, nama diberi ialah NUR AWANIS.... Mesti jarang dengar nama ni kan? :) Sebenarnya, cuma "Nur" yang ada maksud iaitu Cahaya. "Awanis" pula dah try cari dalam buku nama- nama Islam tapi tak jumpa. Tapi still ada jumpa beberapa orang yang nama sama dengan saya..hehe.. mungkinkan ada maksud yang tersembunyi? Wallahualam...

Mengapa saya dinamakan dengan nama NUR AWANIS?

Tentu ada kisah di sebaliknya kan? Actually, pada awalnya ibu saya ingin menamakan saya dengan nama Nur Nadhrah. (ayah pun dah besetuju). Ibu sangat berkenan dengan nama tersebut, lagipun maksudnya baik. Dah siap tulis dalam borang daftar nama dah, tunggu nak hantar je dekat Jabatan Pendaftaran Negara. Tiba- tiba, apabila ayah pulang ke rumah, ayah terus minta borang tersebut dan padamkan nama asal dan tukar kepada nama NUR AWANIS. Ayah cakap, bapa saudara saya (Pak Lang) ada termimpi pasal nama yang sesuai untuk saya iaitu nama NUR AWANIS ni. Kira macam dapat ilham nama ini melalui mimpi gitu... hehehe (^_^) Maka, tanpa ragu- ragu ayah  pun hantar borang nama itu dan akhirnya inilah nama saya... NUR AWANIS BINTI MOHD ZULKIFLI.

Maksud nama panggilan saya?

Ok, nama panggilan saya pula ialah ANIS. Family dan kawan- kawan kebanyakan panggil Anis. Kalau ikutkan maksud dalam buku nama- nama pilihan dalam Islam, "Anis" bermaksud "yang mesra, teman setia". Bagi yang betul- betul kenali diri ini, memang saya seorang yang mudah mesra dan InsyaAllah boleh menjadi teman yang setia kepada anda semua. :) Jadi, jom jadi kawan saya. hehehe... :))

Hurmm, nampaknya dah panjang lebar saya bercerita tentang nama saya. Untuk makluman lanjut, boleh tanyakan di ruangan komen ye.. hihi..

Sekian, wassalam. (^_^)

6 comments:

  1. Miss bella: jom la join contest ni..hehe

    ReplyDelete
  2. Salam n hye Awanis~!!

    name awk best la sbut, A-w-a-n-i-s.. mayb xde mksud dlm buku, tp kat tmpat lain ade kn? >_< pakcik mmpi name tue eh.. wah.. nk kwn ngan awanis gak la, ngehehehe.. XD

    Thanks for joining & gud luck..

    ReplyDelete
  3. Wsalam n hai nisa.. :)

    Thanks anjurkan contest ni..hehee.. btw, nama Nisa pun best sgt.. dekat2 je dgn Anis.. hi3...Ok, salam perkenalan sahabat ^_^

    ReplyDelete
  4. jom join GA http://shidasyakirin.blogspot.com/2012/02/shidasyakirin-giveaway.html

    ReplyDelete
  5. hai,,td cari2 maksud nama sendiri tetiba jumpa blog nih. btw my name is nur awanis too... rasa pnh terbaca dalam buku dulu maksudnya cahaya yg baik hati.. tp bila cr semula xde pula...;-)

    ReplyDelete

TQ