Saturday, February 4, 2012

"Contest Aku dan Quote : Sahabat Vs Cinta"

Assalamualaikum :)


Yang pertama, terima kasih kepada roommate, Nur Shahira Ismail yang telah mewar- warkan Contest Aku dan Quote: Sahabat Vs Cinta ini. (^_^) Menarik kan?? Teringin nak join... Harap- harap sempat lagi.

Aku memilih tema sahabat... tentu sekali kan? hehee.. saat baca je contest ni, aku terus terbayangkan wajah my bestie, Mira :) Kawan sejak bangku sekolah menengah sehingga sekarang, dan insyaAllah selamanya...


Ok, jawab soalan2 dibawah ni dengan JUJUR.


1. Cari satu gambar yg bersesuaian menggambarkan quote yg anda buat





Hidup ini lebih berwarna- warni dengan adanya kamu sahabat... Hope our friendship lasts until Jannah... InsyaAllah... :)

2. Kenapa anda pilih Quote tu ?


Sebab sememangnya hidup saya menjadi lebih indah dan ceria dengan kehadiran sahabat saya. Walaupun kami tidak belajar di tempat sama, namun hubungan kami masih akrab seperti dulu. Kami selalu share the great moments together, suka mahupun duka. Dia tempat saya meluahkan rasa. Thanks kawan... Saya berdoa persahabatan ini kekal selamanya, bukan sahaja di dunia, insyaAllah sampai syurga. Amin :)

3. Utk siapa Quote tu ditujukan?

Untuk insan yang berada bersama saya dalam gambar di atas... My BFF, Wan Nurul Amira Wan Mohd Redzuan. :)

4. Apa pandangan anda tentang Cinta Sejati atau Sahabat Sejati (ikut tema yg anda pilih.)

Sahabat sejati bagi saya sangat sukar dicari. Bukan boleh kenal dalam sehari dua. Ia mengambil masa yang lama untuk kita betul- betul pastikan dia sahabat yang akan bersama saat jatuh dan bangunnya kita. Sahabat sejati takkan berubah walau beribu jauh jarak memisahkan sebab dia sentiasa ada dalam ingatan dan bisikan doa kita. Saya berharap Mira adalah salah seorang sahabat sejati yang saya cari selama ini. InsyaAllah. Amin.

Ok, dah siap dah :)

Terima kasih semua. Sekian, wassalam.

2 comments:

  1. hehe suka baca entry sahabat. niceee.

    nia harap awak dan mira kekal until jannah aminn.

    btw thanks sudi join contest nia hehe
    good luckk tauuu.

    jom ajak miera join sekali hehe

    ReplyDelete
  2. Tanx nia... :))sama2.. seronok join contest ni.. miera dh lama tak update blog dia..hehehe

    ReplyDelete

TQ