Wednesday, January 4, 2012

Dunia Baruku PISMP BI Jan 2012

Assalamualaikum..

Salam manis beserta madu, salam rindu ucap i miss u, salam ingatan kawan-kawanku, haaa tengah buat apa tu?? hehehe, berpuitis la pulak aku ni.. =D

Ok, straight to the point. Tahun baru 2012 dah bermula. Actually banyak perkara baru yang berlaku tahun ni. Mak aku tukar mengajar kat sekolah lain, nurul dah masuk sekolah menengah and the biggest thing, of course la I am now a student of PISMP BAHASA INGGERIS Jan 2012 intake.Sekarang aku sedang menjalani orientation week, minggu pengurusan pelajar baharu.

Memakai semula tudung srikandi@ tudung itik :)

 
Alhamdulillah.. sungguh tak sangka. Sekejap je masa berlalu. All praises to Allah. Pointer pun dah dapat baru- baru ni. Walaupun tak tinggi sangat, tapi yelah kan, apa yang kita usaha, itulah yang kita dapat. Untuk degree ni, I will study harder.

Perkara- perkara baru yang akan aku lalui selepas bergelar pelajar program ijazah sarjana muda perguruan:

  • BIG (Bina Insan Guru)-------> 30 Jan- 2 Feb 2012... It's like camping and will teach us on  how to survive as a teacher in the future. Kot kot dihantar ke pedalaman, mana kita tahu kan? hee :)
  • PBS --------> Sem 1, Sem 2, Sem 3, Sem 4.. The nearest one will be on this March 2012.. Nervous and takut pun ada. InsyaAllah, aku akan buat di sekolah dekat area Kemaman je..
  • Praktikum-------> Sem 5, Sem 6, Sem 7. Hohoho, yang nilah aku paling takut.. Nak kena nilai oleh pegawai sambil speaking and ajar murid- murid. Buat masa sekarang, aku belum bersedia. Harap- harap bersedia nanti. InsyaAllah :)
I think that's all for now. Banyak lagi nak tulis, tapi nantila kot..hehee.. penyakit malas dah menyerang kembali. Ok, till we meet again :) Wassalam


No comments:

Post a Comment

TQ