Thursday, July 19, 2012

Well, adat dunia...

Assalamualaikum....

Update lagi kan? Macam takde kerja je kan? hehe... ada sebenarnya... dan BANYAK pulak tu assignment menanti untuk disentuh... TAPI.. biasalah aku ni kan malas.... entah, mood tak datang lagi.. lagi pun masih blur nak buat macam mana sebenarnya kerja kursus tu... Takpelah abaikan sekejap soal tu... :)

Nak cerita ni...petang tadi, lebih kurang pukul 3 lebih aku tunggulah sorang pakcik ni, mintak hantarkan pergi hospital sebab nak ambil second injection pencegahan hepatitis b.. Aku sorang- sorang je masa tu.. Tapi, alhamdulillah dia sanggup hantarkan dan tak minta caj lebih pun... Dia pun takde merungut macam sesetengah pak cik yang lain... Syukur urusan dipermudahkan.. =)

Bila nak balik semula ke IPG, aku call sorang pak cik ni (yang lain pulak)... Tanya punya tanya aku ada kat mana, semangat aku jawab ingat dia boleh ambil... Alih- alih lepas dia dapat tahu aku sorang je, terus dia suruh kol pak cik lain. Dia cakap ada nak hantar students kat tempat lain.. Pulak dah... = =" Hmmm... nampak sangat kan? Kalau ramai baru boleh ambil, kalau sorang buat tak layan je... Ye ye...Aku faham takut rugi... Tapi, apa salahnya kalau kita bantu orang lain kan? Dapat banyak pahala... Lepas tu, aku terus call pak cik yang hantar aku tadi.. Takde banyak soal pun, terus datang ambil.. walaupun aku sorang je..huhu... terharu.... baiknya pak cik... So di sini, aku dapat tengok sikap setiap manusia berbeza antara satu sama lain... well...adat dunia... bila kita dalam kesusahan, baru kita dapat nilai siapa yang benar- benar baik kan? Tabik pada insan yang memiliki sifat mahmudah ni... 

DAN... tiba- tiba, aku terfikir... kan best kalau aku bawak kereta ke IPG ni... Senang sikit aku nak pergi ke mana- mana... hehe... tapi for sure, aku yakin... banyak yang buruk dari baiknya kalau aku bawak kereta ni... Nanti asyik keluar je... Buang masa, buang tenaga dan yang penting buang DUIT...hehe... So, kuburkan niat tu ye anis... hehe... Habis cerita.

Tadi call ibu... dah lama sebenarnya tak call sebab ibu asyik sibuk je, malas lah nak kacau... tadi call pun sebab nak tanya update terkini dalam famili aku... Plus nak wish selamat berpuasa pada semua... Hehe... terubat sikit rindu di hati walaupun tak dapat bersua muka.. :D Takpe, lagi sebulan je kat sini, nanti balik lah... Sabar. SABAR. sabar... ;)

Akhir kalam, best jugak aktiviti bersama buddy petang tadi... dapat eratkan ukhuwah antara junior dan senior TESL... Buddy ku pun best! Harap dapat buat lagi aktiviti camni... =)

P/s: Lusa 1 ramadhan... selamat berpuasa ^_^ esok aku balik Seremban....hihi

Ok, sekian, wassalam

No comments:

Post a Comment

TQ