Friday, January 6, 2012

B'coz of her...

Assalamualaikum..


Tiba- tiba terlintas di fikiran untuk menulis sesuatu tentang "DIA". Mungkin sebab aku rindukan dia, huhu.

This is my beloved mother <3 <3<3


Ibu memang awet muda,.. selalu orang ingat ibu ni kakak aku..hehe..lawak je :D
I'm here in this world b'coz of her, my dearest mother. Berjuang antara hidup dan mati untuk memberi ruang kepadaku bernafas di muka bumi ini. Memang bila direnung kembali, memang tersangat3 besar jasa ibu kita yang telah mengandung dan melahirkan kita. Tapi  tanpa sedar, aku pernah lukakan hati dia. Aku pernah membantah cakap ibu. Aku mudah merajuk bila ditegur ibu. Aku jarang membantu ibuku..Jauh di sudut hati, aku rasa bersalah.. Maafkan aku, ibu.

Aku sayang sangat2 pada ibu. I think she's the best mother ever. Ibu seorang yang tenang, lembut tapi dalam lembutnya, ada ketegasan. Aku nak jadi seperti ibu. Seorang yang sentiasa berpegang pada prinsip. Kita mesti buat apa yang betul, jalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan. Barulah dapat berkat hidup ni. Dalam hidup ni, jangan sesekali menipu, terutama berkaitan duit, sebab apa yang kita salur, guna pakai melalui duit tu, akan jadi darah daging kita. Hidup sentiasa rasa ada yang tak kena nanti.

InsyaAllah, aku akan sentiasa ingat pesan ibu. Tahun ni, ibu akan menyambut kelahirannya yang ke 46. Dah tua dah ibuku rupanya. Aku takut untuk kehilangan ibu. Buat masa ini, aku masih tak punya kekuatan untuk melepaskan ibu tapi jika itu takdir Allah, aku harus perlu reda. Jadi, aku harus sentiasa bersedia dari sekarang. 

Semoga aku menjadi kuat seperti ibu.. Amin. Wassalam





No comments:

Post a Comment

TQ