Wednesday, April 13, 2011

HIDUP HARI NI VS MATI.....

Assalamualaikum sadiiqii wa sadiiqatii (",)

Hye! hari ni jdual sempoi lg...hehe..like3 ;D first klas hr ni Maths, blajar pasal Problem Solving Strategy- Using table..quite interesting..coz i luv maths so much! Then, klas Islamic Education bljar psal Pengurusan jenazah....huwaaaaaa, tkutnye ble dgr ustaz b'cerita soal kematian td.. Benarlah:

"Setiap yg hdup @ bernyawa pasti akan mengalami detik kematiannya"

dan setiap insan inginkan pengakiran yg baik, maka b'doalah kpd Allah:

"YA ALLAH, MATIKANLAH AKU DENGAN KESUDAHAN YANG BAIK, DAN JAUHKANLAH AKU DARIPADA KEMATIAN YANG TIDAK BAIK .."

Lpas tu, spatutnye period utk sbjek Social Studies, tp Madam Is xdpat masuk sbb dye ada praktikum.. dye mtak kteorg buat tutorial or discuss sal KK (forum).. tp, msalahnye, tjuk pon xdpat ag... cmane nk bncang kn??hheehe, so kami free la dlm masa 2 hours tu.. bosan gler kot..nk tgk muvie or cte korea mcm tak smpai ati..so, aku search la pasal pollution..but, broadband sgt laa lembab...so usaha aku mnemui jlan buntu... alih2, aku men game smbil dgr nasyid....ha3 :P b'tuah punye budaq! dan aku asyik ulang lagu Nurul Iman..erm, xtau la knpa...t'pikat dgn suare pnyanyi tu kot..lgpon lagu tu mmg nice n t'kesan di hati...

Nurul Iman
Album : Kiasan Naluri
Munsyid : Amar
rindu kekasih yg syahdu nian
bertemankn kau di kamar hati
nurul iman oh dikau penyeri
kegelapan di kala mencari

gemersik alunan cinta berputik
mengharap persimpangan idaman hati
memenuhi fitrah insan sejati
keayuan anugerah Ilahi

nama yg terukir di pohonan suci
bernaung sebuah keikhlasan
engkau tersenyum ceria ku keharuan
dan bersemi cinta selama-lamanya

dia milik insan yg mendamba kebahagiaan
sebelum sesudahnya tercapai impian murni
kekasih hati cinta yg diredhai
ucapkanlah kalimah yg ku rindu






No comments:

Post a Comment

TQ