Tuesday, April 12, 2011

bEnArLaH kata2 ibu itu pEnAwAr HaTi...

Di keheningan mlm...tafakur di kesyahduan..merindui janjiMu Tuhan..

Ntah knp minggu lalu mood aku kureng baek...huhu, hati cpt je touching2 ni..tbe2 keinginan nk blk rumah jmpe dgn famili b'gelora dlm jiwa.. ditambah plk ada akak senior yg ajk blk kg di Kemaman sama2.. lalu, mulalah aku brada dlm dilema, tsepit d persimpangan jlan.. "hjung minggu dpan ada cti lebih shari...emm, nk blk ke x nak ye??" dh brape kali p'soalan tu muncul dlm fikiran n sanubari ku...kalo nk blk pon, skejap je bleh stay kt umah, pnat nek bas je, tp kalo x blk, rse rindu dan kalo nk tgu cti pnjg,, lame lg, ada sebulan lebih ag..huish3..kompius ni... lalu aku mtak la pendapat ibu aku..huhu, dgn sdihnya aku t'pksa mnerima yg ibuku menasihatiku agr tak pulg ke rumh, katanya lbh baek pegi rumah mak sdareku d seremban.. lg pon, cti xlame mane pon..waduh, kcewa kurasa.. ;( akhrnye, aku b'setuju nk blk seremban mgu dpan b'sme ain azln n scha.. tiket pon dah bli..aku pon dh inform kt ateh aku.. hehe, nmpk gayanye respon yg diberi memuaskn..bgai org kata pucuk dicita ulam m'datang, kecil tpak tgn, nyiru kami tadahkan..cewah!! haa (",)
inilah ibuku yg t'cyg.. tanpamu, siapalah aku..


tbe2, keesokan harinya ibu htr msg kt aku, tuut tuut tut tut...
ibu: 
Mcm kpt utk msuk mktab n g UIA. Spt nk blk kg n g umah ateh.... tp ada kalanya, kpt org lain ada jg kpt t'baik krna mreka bkn b'ada dlm emosi kita.. Selebihnya p'jlnan hidup kita ada perancang, Allah.
aku: 
xpela, anis dh bleh trme hakikat bljr kt sni. cme kdg2 keinginan utk kluar dr sni ada n knangan d sane bt rse rndu.. btl la Allah itu sbaek2 Perancang. Mktb n Uia sma dgn tesmal n sheikh malek...hehe..mcm dirancang2..
ibu:
sbnarnya kte xtahu mengapa kte patut menyesal dlu pndapatan, mnyesal kmudian xguna krna kte xthu yg mnyesal dlu itu patut ke tdk.. yg pnting tiap yg b'laku ada hikmahnya.. bykla SABAR!!

trime ksih ibuku, ibu slalu ada sbg tmpt ku b'paut di kala aku rse down..huhu..wlaupon jauh dr sisi, tp ksih syangmu tetap meresap dlm sanubariku.. trima ksih ya Allah atas anugerahMu yg tak t'hingga ini..

kini, jiwaku rse sdikit tenang (^-^) alhamdulillah..










No comments:

Post a Comment

TQ