Wednesday, May 1, 2013

Say Alhamdulillah (:

Bismillah.  AllahummasollialasaidinaMuhammad...

Assalamualaikum.... ^^

Setelah sekian lama menyepi dari dunia blogging, saat ini aku terpanggil untuk mencoret sesuatu.. Haiii, nampak sangat bersawang-sawang blog aku sekarang ni.. Dah lama sangat tak update.. yelah, takde mood sangat nak menaip- naip bila mana banyak kerja lain berbaris kat tepi minta diberi perhatian. Tambah- tambah pula aku ni jenis orang yang 'bermusim'. Kalau aku rasa nak buat sesuaatu, aku akan buat jugak walau sesibuk dan sesukar mana pun, tapi kalau aku dah rasa tak nak buat, mulalah kurang semangat, kurang kerajinan semua. heee.. Mungkin sebab sikap aku memang macam ni sejak dulu... hehehe =D Apapun, aku tetap aku. Titik.

Okay, memandangkan sekarang aku dah bebas dari segala assignments, agak banyak kelapangan masa yang aku miliki. Hee, seronok sangat! Tapi minggu depan dah start study week. Uhuk uhuk, batuk sekejap bila memikirkan final exam dah tak lama lagi. Takut! tapi tapi, lepas tu dapat cuti 3 minggu.. Yeehaa, tak sabar nak habiskan sem 3 di IPG ni. Tak sangka pejam celik pejam celik, satu lagi sem bakal melabuhkan tirainya. So, ada lebih kurang 5 sem lagi untuk aku menuntut ilmu di Institut Perguruan ini. 

Alhamdulillah, so far aku boleh adapt dengan suasana di sini. In fact, sangat banyak yang aku belajar sejak study kat sini. Benda- benda yang aku tak pernah terfikir akan buat masa dulu- dulu, ada yang aku dah cuba. Okay, contohnya, menunggang atas gajah, 'GAJAH' yang besar ye kawan- kawan, aku dah pernah buat, berakit manusia di tengah- tengah laut bersama kawan- kawan pun dah pernah buat, and masuk pertandingan lari 1500m pun dah pernah. Ehemm.. walaupun orang lain fikir buat benda- benda ni semua nampak mudah dan biasa je, tapi bagi aku sangat- sangatlah besar pencapaian ini. Aku dapat buktikan aku jugak boleh buat macam orang lain, aku juga boleh berjaya jika aku berani mencuba. Rasa motivated tau bila berjaya buat perkara- perkara yang kita tak pernah buat ni. hehehe... Aku harap aku dapat buat banyak lagi perkara yang menarik dalam hidup aku yang dapat aku abadikan sepanjang hayat aku. (: InsyaaAllah, jika diizinkan Allah.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Aku sangat bersyukur dengan kehidupan aku sejak dulu tika saat ini. Perancangan Allah sememangnya yang terbaik untuk umat-Nya. (:  Semoga hari- hari mendatang sentiasa memberikan sinar yang dapat menerangi langkahku. Semoga rahmat Allah sentiasa mengiringi perjalanan hidupku di dunia dan akhirat. Aamiinn... ('',)

Sekian, wassalam...

No comments:

Post a Comment

TQ