Friday, January 20, 2012

Petang di Bukit Serindit...

Assalamualaikum :)

Tup tup, pejam celik pejam celik, hari ni dah hari Jumaat. Hari yang ditunggu- tunggu sudah tiba..  (^_^) Malam nanti aku akan bertolak balik ke Kemaman.. Tak sabarnya.. Kali ni, aku naik bas bersama my bestie, Mira :) Roommate aku naik bas lain, setengah jam lebih awal.. So, bye bye shera.. Selamat bercuti :)

Nak cerita pasal kita orang berjalan- jalan di Bukit Serindit, petang Rabu baru- baru ni.. Tempat tu khas untuk aktiviti rekreasi seperti berjoging, main basikal, taman permainan, memancing pun ada. Best jugak!! Tempat tu tak jauh dari maktab. Kalau jalan kaki, lebih kurang 20 minit dah sampai. Kalau naik kereta, adalah dalam 10 minit.

This was my first time walking to Bukit Serindit. Before this, I went there by bus. Kami ber 6 (ash, didi, shera, mas, zatul, aku) tak joging pun. hahaha.. Just jalan- jalan ambil angin sambil Ash took our pictures guna Mr. Dino nya.. hahaha.. :D

Semuanya best, macam- macam kita story mory during the journey to Bukit Serindit. Tapi yang tak bestnya, laluan ke sana perlu lalu kawasan perumahan orang Cina. So, confirmlah ada anjing kan? huhuhu, takut arr.. Anjing tu jerit- jerit kuat gila time kita orang lalu. Nak tercabut jantung sebab terkejut disalak anjing. Fuh, nasib baik diorang tak kejar kami.

Hurm, next time tak tahu lah aku sanggup ke tak lagi pergi ke sana berjalan kaki. Kawan- kawan cakap, jangan tunjukkan sangat yang aku takut pada si anjing tu, tapi aku dah cuba, still tak dapat lagi hilangkan takut tu. Adakah masa dapat mengubah segalanya? We'll see...

Ok lah, got to go. Nak kemaskan barang nak bawa balik kampung. Tapi sebelum tu, enjoy the photos first ye? hehehe..


On the way to Bukit Serindit.. Peace (^^)V








Ok, dah sampai penghujungnya. Sekian, wassalam :)

P/s: Please pray for my safe journey :)

No comments:

Post a Comment

TQ