Tuesday, July 5, 2011

iNi SaTu KiSaH...

Salam kawanku~

Kalo korg perasan, aku dh ubah lagu blog ni..kalo sblum ni, lagu rancak je, tp td aku tkar lagu slow sentimental.. mgkin ikut mood dan prasaan kot...
Sebagaimana sedih bunyi lagu ni, mcm tu jgk ar sedih suara hatiku.. sob3..tp skrg xsdih sgt dh..hikhik... =I dah boleh kawal jiwa dan akal..
Biasalah, sebagai remaja yg sedang meningkat usia, seiring perkembangan hormon dan fizikal, maka terlahirlah prasaan sayang, cinta, kasih dan pasti mengharapkan insan tu membalasnya kan? kita mungkin bleh mengelak, tp jauh di sudut hati, pasti kita penah terfikirkan perkara tu kn? Entahlah, aku pon xtau kenapa kita perlu fikirkan hal2 camtu.. Tp aku rasa prasaan tu mungkin mampu menyuntik sedikit semangat untk terus mencapai kejayaan sebab ada faktor pendorong, yakni catalyst dlm istilah kimianya...haha, (aku jd chemist skejap)
Kisah aku mungkin berbeza, tp tak mustahil sama dgn korang kan?hehe.. Ok, aku akan perkenalkan watak si lelaki dulu... nama dia Mamat (bukan nama sebenar, bak kata Shera dan Mas...hehe) Aku mula kenal dia semasa cuti panjang lepas spm, kira2 akhr thun 2009. emm, dlm stahun stgh dh kot kiteorg jd kawan.. kenal pon melalui fb..hehe..kteorg slalu chat, then bertukar no fon.. Bg aku, dia seorng yg baek, xcpat marah dan memahami...rupa xd la hensom mane, tp rasa selesa kwan dgn dia...kira dia bleh wat aku hepy la.. ^_^ rapat jgk r dgn dia, tp pnah jumpa 2 kali je kot...hehe.. em, dia slalu jgk ajak couple, tp aku xnk.. tp, apalah beza cple dgn x cple kn, sbb still msg kn?hehe.. em, dia ckp xksah pon kalo aku tak nak cple dgn die skrg, die ckp sanggup tgu n asalkan aku sudi kwan dgn die, dan tak tinggalkan dia...dia pon dh hepy.. aku rasa aku syg jgk kot kat dia, tp mlas r nk pnjang2kan cerita.. jd, kteorg pon truskan hubungan sbg teman tapi mesra ,mcm biasa.. kteorang msg hmpir stiap hari..kalo tak msg rasa rindu, tp ble msg slalu rse bosan plk, koz xtau nk ckp pasal pe..he2..apela aku ni, x gentlegirl langsung..hehe..ble die kol, aku kdg2 ckap acuh tak acuh je..em, mungkin ni la akibat dari tindakan aku..
Sedang aku msg ptg td, dlm dia duk ckp rindu kt aku, tbe2 aku dpt msg berbunyi begini, jeng3!
"Sbnrnya sy ad awek, tp asyk brgaduh je, sy xpnah ase slesa bila dgn dia......." gulp, aku terkesima bce msg dia.. rasa bleh tahan sedih...huhu.. Ok, jd selama ni, dia tak jujur la dgn aku..yela, wlaupon kteorg tak cple, tp sepatutnya dia bgtau la kat aku kn? ble aku risik2 dr die td, die ckp pmpuan tu nme syafiqah, tgktn 6..diorng cple sjk 2 bulan yg lalu.. makna kata, Mamat ni sbnrnya dh ada pilihan hati laa.. apedaa! mujur la dia bgtau aku td, dibuatnya dia rahsiakn, tak ke naya..aku tak suka kacau hak org..kalo setakat kwan tu blehlaa..huhu..hrap aku bleh buang prasaan aku kt dia.. sykurlah, aku tak la sayang dia sepenuh jiwa dan raga smpai separuh mati ke hape..       
jd, inilah kisah aku..aku harap aku dpt bertemu dgn org yg lebih baek dr dia, yg setia dan sanggup tgu aku. menyayangi dan plg penting dpt trima aku seadanya.. insyaAllah...

Inilah insan2 yg setia bersamaku susah dan senang,..Keluarga tersayang.. (:


Di sni, aku nk selitkan lirik lagu latar blog aku~

Romance – Kuingin Kamu

demi semua yang aku jalani bersamamu
kuingin kau jadi milikku
kuingin kau disampingku
tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta
dan hanya dirimu yang bisa
membawa surga dalam hatiku
ref:
kuingin engkau menjadi milikku
aku akan mencintaimu
menjagamu selama hidupku
dan aku kan berjanji
hanya kaulah yang kusayangi
ku akan setia disini
menemani…
sentuhanmu
bagaikan tangan sang dewi cinta
yang berhiaskan bunga asmara
dan membuatku tak kuasa
back to ref
di setiap arung gerak
tersimpan di hati kecilku
bahwa dirimu terindah untukku
back to ref
ref2:
selama ku masih bisa bertahan
selama ku masih bisa bernapas
selama Tuhan masih mengijinkan
kuingin selalu menjagamu
back to ref2 [3x]
selama ku masih bisa bertahan
selama ku masih bisa bernapas

Aku tak pasti lagu ni ada kaitan dgn aku ke x, tp mcm kena dgn jiwa aku bt masa skrg.. (: hi2, jiwang je la aku ni.. ok, smpai di sini dulu keyboardku bergerak... wsalam~

No comments:

Post a Comment

TQ