Tuesday, June 19, 2012

Apa cer? Cuti? Sem baru? Result?

Assalamualaikum...

Lama sangat aku tak update blog ni kan? Nak kata sibuk, takdelah sangat... Aku baru habis cuti 3 minggu. Ni dah naik semester 2. Bermakna ada lagi 6 semester sebelum aku tamat pengajian kat sini.. Dah tak lama sebenarnya, lebih kurang 3 tahun lebih saja lagi. Dan...selama 3 minggu bercuti, banyak sangat perkara yang aku buat... Bermula dengan wonderful holiday di Langkawi bersama beberapa orang coursemate aku. Then, pergi kenduri kahwin sahabat se-IPG aku di Kedah. Lepas tu, straight away balik ke Kuala Terengganu buat persiapan kahwin mak saudara bongsu aku. Lepas tu, balik ke rumah aku di Kemaman beberapa hari sebelum bertolak ke Cameron dengan famili mak aku.. Ada majlis perkahwinan sebelah pengantin lelaki pulak kat sana. Alang- alang tu kami jalan- jalan sekitar Cameron, ambil gambar dan shopping...hehe.. best sangat spent masa dengan famili. Lepas tamat semua program, barulah aku ada masa lepak- lepak kat rumah. Aku buat kek, pizza, ayam panggang dan lain- lain. Seronoknya cuti!!! (^___^)

Tak sangka cuti dah habis. Dan pada hari pertama kuliah kelmarin, aku dikejutkan dengan berita dah boleh check result untuk semester 1 baru- baru ini. Alhamdulillah, syukur pada Allah yang memberi hadiah ini padaku.. Sungguh tak sangka dengan keputusan yang diperoleh. Apapun, tahniah kepada semua sahabat- sahabatku yang lain atas pencapaian masing- masing. Bersama-sama kita tingkatkan lagi usaha kita. InsyaAllah, amin....

Result aku seperti yang tertera di bawah:

3.59------------- + result sem 2,3,4, 5, 6, 7, 8 =======> dapatkan 3.8 ke atas

Sebenarnya, untuk dapat anugerah first class honour (pointer 3.8 ke atas) bila graduate nanti bukanlah perkara yang senang. Memandangkan aku score 3.59 untuk sem 1, so aku harus dapatkan at least 3.83 untuk setiap semester akan datang... Hurm, tak tau nak cakap apalah kan... Macam susah je kan? Takpelah yang penting cuba sehabis baik... Mungkin Aiza (TESL 2) yang dpat pointer 3.88 boleh capai target ini... InsyaAllah, semoga Allah bantu kita semua.. Aamiin...

Ok la, dah penat menaip, stop di sini dulu. Nanti aku update lagi.. Sekian, wassalam...

No comments:

Post a Comment

TQ